Sigurnost i Povjerenje
Na platformi Biklo sigurnost i povjerenje naših korisnika stavljamo na prvo mjesto. Riječ je o pouzdanoj platformi s dugogodišnjim iskustvom na tržištu, na kojoj pažljivo provjeravamo telefonske brojeve i e-mail adrese osoba koje objavljuju oglase. Također smo uveli sustav ocjenjivanja prodavača, što kupcima omogućuje ostavljanje komentara te na taj način pomaže cijeloj zajednici obavljati transakcije na siguran način.
Zaštita od Phishinga i Pokušaja Prijevare
Phishing je vrsta prijevare kojom se prevaranti služe da bi vas naveli na otkrivanje osjetljivih osobnih ili financijskih podataka. Takvi se napadi, koji mogu uključivati anti-phishing tehnike i različite oblike prijevara, često provode putem poruka na WhatsAppu, SMS-u ili e-mailu, a sadrže poveznice na lažne internetske stranice. Ako kliknete na te poveznice i unesete svoje podatke, oni se mogu iskoristiti za krađu vašeg novca.
Upozoravajući Znakovi Prijevare i Phishinga
Obratite pozornost na sljedeće pokazatelje koji mogu upućivati na pokušaj prijevare ili phishing napada:
- Sumnjive poveznice za plaćanje: Ako primite poveznice putem WhatsAppa, SMS-a, društvenih mreža ili e-maila, a one od vas traže da unesete podatke s kartice.
- Standardizirane poruke: Ako osoba zainteresirana za vaš oglas upotrebljava tekstove koji djeluju kao predlošci, uz značajne pravopisne pogreške ili neobične izraze.
- Izravni zahtjevi za bankovne podatke: Ako se traži potpuni broj vaše kartice (broj, datum isteka, CVV) radi uplate – to je 100% pokušaj prijevare.
- Pozivi s privatnih ili inozemnih brojeva: Ili ako primate pozive iz drugih zemalja.
- Odbijanje osobnog susreta: Čak i ako ste u istome gradu, druga strana odbija osobni susret.
- Plaćanje putem anonimnih metoda: Ako se od vas traži plaćanje preko Western Uniona ili MoneyGrama.
- Slanje proizvoda prije uplate: Ako se od vas traži da pošaljete proizvode prije primanja novca ili primate lažne potvrde o uplati.
- Ponude koje zvuče predobro da bi bile istinite: Ako vam netko nudi izrazito povoljan dogovor, vjerojatno se radi o pokušaju prijevare.
Kako Phishing Napad Obično Funkcionira
1. Početni Kontakt
Način: Prevaranti će vas kontaktirati porukama izvan službene platforme (na primjer, putem WhatsAppa ili SMS-a) koristeći se brojem telefona koji ste naveli u oglasu.
Upozoravajući Znakovi: Poruke mogu sadržavati pravopisne pogreške, standardizirane fraze ili izgledati kao automatski prijevodi. Često inzistiraju na određenoj metodi dostave ili plaćanja, pokušavajući ostaviti dojam pouzdanosti tako što šalju slike ili lažne informacije.
Preporuka: Budite uvijek oprezni i provjerite odjeljak za pomoć u slučaju nedoumica.
2. Poveznica za Plaćanje
Način: Dobit ćete poveznicu koja vas vodi na stranicu nalik onoj neke pouzdane platforme, a tamo ćete biti zatraženi da unesete bankovne podatke.
Upozoravajući Znakovi: Nikada ne otkrivajte broj kartice, datum isteka i CVV kod. Za primitak novca koristite isključivo svoj IBAN.
Preporuka: Ne unosite osobne podatke na nepoznate ili sumnjive internetske stranice.
3. Pritisak za Unos Podataka
Način: Prevaranti će vas požurivati da što prije unesete svoje osobne i bankovne podatke, kako bi što brže zaključili transakciju.
Upozoravajući Znakovi: Pretjerano insistiranje i hitnost u komunikaciji jasan su pokazatelj moguće prijevare.
Preporuka: Odmah prekinite komunikaciju i prijavite incident, pritom sačuvajte dokaze (snimke zaslona, podatke za kontakt, sumnjive poveznice).
Anti-Phishing Savjeti i Mjere Zaštite
- Ne klikajte na sumnjive poveznice: Izbjegavajte otvaranje poveznica koje dolaze izvan službene platforme.
- Provjerite izvor poruka: Obratite pozornost na pravopisne pogreške, standardizirane fraze i neosoban jezik.
- Zaštitite svoje osobne podatke: Nikada ne dijelite osjetljive informacije poput podataka o kartici ili autorizacijskih kodova. Kartica vam služi za plaćanje, a za primanje novca koristite IBAN.
- Zadržite komunikaciju na platformi: Izbjegavajte prelazak na druge kanale komunikacije, gdje je rizik od prijevare veći.
- Čuvajte dokaze: Sačuvajte sve poruke te podatke o sumnjivim kontaktima kako biste mogli prijaviti svaku prijevarnu aktivnost.
Što Učiniti u Slučaju Prijevare
- Kontaktirajte banku: Zatražite hitno blokiranje ugrožene kartice.
- Blokirajte broj prevaranta: Onemogućite daljnju komunikaciju.
- Promijenite lozinke: Ažurirajte lozinke svojih računa ako ste podatke unosili na nesigurnim stranicama.
- Obratite se policiji: Podnesite prijavu i pošaljite dokaze (snimke zaslona, poruke) našem timu na adresu [email protected].
Zaštita Ranjivih Skupina
Djeca i starije osobe posebno su izloženi riziku od phishing napada i internetskih prijevara. Važno je da roditelji, skrbnici i bližnji budu informirani i pruže potrebnu potporu kako bi se izbjegle zamke prevaranata. Kontinuirana edukacija o kibernetičkoj sigurnosti i dosljedna primjena anti-phishing mjera mogu značajno doprinijeti zaštiti ovih osjetljivih skupina.
Na platformi Biklo, posvećeni smo stvaranju sigurnog okruženja za sve korisnike. Slijedeći gore navedene savjete i mjere zaštite, značajno smanjujete rizik od prijevare ili phishing napada. Ako primijetite nešto sumnjivo, odmah nas kontaktirajte na [email protected] kako biste dobili pomoć i pridonijeli očuvanju sigurne zajednice.
Zaštitite se, budite na oprezu i ostanite sigurni na internetu!